Pentru a descoperi reteta acestui succes trebuie sa ne intoarcem in anii ’40. Acestia sunt anii in care Piera si Pietro, parintii lui Michele, au transformat cofetaria pe care o detineau intr-o fabrica. Familia Ferrero a fost primul producator italian din sectorul produselor de cofetarie care dupa al doilea razboi mondial a deschis fabrici si birouri in afara tarii, transformand compania intr-un adevarat grup international. Acesti primi pasi decisivi spre succes s-au facut datorita produselor create si elaborate de Pietro Ferrero si de catre fiul sau, Michele, pe atunci foarte tanar. Un alt pas important a constat intr-o eficienta retea de vanzari dezvoltata de Giovanni, fratele lui Pietro, care si-a pierdut viata in 1949.
Ca urmare a succesului companiei in Italia, Michele Ferrero a decis sa dea startul productiei si in afara tarii. In 1956 a fost inaugurata o fabrica in Germania si la putin timp dupa aceasta, o fabrica in Franta. A fost preludiul unei expansiuni rapide a Ferrero in Europa, cu deschideri de birouri comerciale si centre de productie in Belgia, Olanda, Austria, Elvetia, Suedia, Regatul Unit, Irlanda si Spania. In deceniile care urmeaza, Ferrero devine global, avand companii si fabrici in America de Nord si Sud, Asia de Sud Est, Europa estica, Africa, Australia si, recent, in Turcia, Mexic si China.